Lech Walesa Institut

Lech Walesa Institute Foundation
Lech Walesa Institute er et uafhængigt non-profil institut, der blev grundlagt af Lech Walesa i 1995. Fondens mål er: • at beskytte den nationale arv med kamp for uafhængighed og solidaritet, • at indsamle informationer og dokumentere Lech Walesas indsats for Polen, • at udføre forskning i Polens historie, primært i sociale bevægelser • at fremme et positivt billede af Polen og polakkerne i udlandet, • at slå til lyd klare og gennemsigtige regler indenfor myndigheder og politik, • at støtte decentralisering og demokrati lokalt og regionalt, • at fremme dialogen mellem forskellige kulturer og religioner, • at støtte de unge i at opnå den højest mulige uddannelse, • at stimulere iværksætterkulturen blandt unge mennesker, • at formidle informationer om europæiske integrationtion og struktur
Lech Walesas indtægter gennem foredrag og priser, går hovedsagligt til fonden.
Ledelse Peter Gulczynski - administrator af fonden Adam Sokolowski – formand Peter Makula – Næstformand
Fonden
Foundation Lech Walesa ul. 30-34 Chelmska lok. 86 B PL-00-725 Warszawa
Tel. +48 ( 22 ) 622-22-20 Fax. 48 ( 22 ) 625-14-14 E - mail: fundusz@walesa.org